Douazeci si ceva..

S-a facut ora 12 si mi-am luat inima in dinti si cartea sub brat, am urcat in metrou cu directia Aviatorilor. De acolo direct pe o banca pe malul lacului Herastrau. Timp de ceva ore am stat cu nasul in cea mai tare carte posibila. Se numeste “Douazeci si ceva: Criza sfertului de viata a lui Jack Lancaster” si a fost scrisa de Iain Hollingshead. Chiar nu are rost sa ma apuc sa povestesc cartea, dar o recomand cu cea mai mare caldura si sinceritate, mai ales voua baietilor. Daca spun ca e geniala, nu acopar nici macar o mica parte din ce as vrea sa va transmit. Cu totii trecem prin momente grele, confuze si in care credem ca nimic nu mai are rost, dar nu stiu cati reusesc sa depaseasca asemenea momente cu zambetul pe buze.

O carte care m-a facut sa trec prin toate starile posibile: am ras in hohote, am ras fara motiv, am ras cand nu trebuia, am fost poate putin plictisit, am fost surprins, am fost confuz, am plans si in final am fost multumit.

Te uiti la un film, asculti o melodie sau citesti o carte, mereu cauti sa te regasesti cumva in continut. Ei bine, cartea asta m-a facut sa ma simt in mare parte a ei ca si cum as fi fost eu Jack Lancaster.

E superb sa citesti si sa incepi sa razi cu pofta, iar cei din jur sa se uite lung la tine. Am vazut oameni care zambeau subtil, dar si care ma priveau ca si cum as fi un ciudat. Pe de alta parte, cartea m-a facut sa privesc putin altfel anumite aspecte pe care pana acum le treceam cam usor cu vederea si,astfel, am sa actionez in consecinta sa schimb situatia.

De ceva timp mi s-a trezit o pofta nebuna de citit. Voi mai citi in continuare, evident, dar nu vad ce ar mai putea sa ma impresioneze dupa ce am terminat “Douazeci si ceva”.

“Un Roman excelent, antrenant, de un comic irezistibil. O bufoniada vesele de la un autor cu o energie inegalabila” – Evening Standard

“Cartea asta e atat de buna, incat iti vine sa-ti dai palme ca nu te-ai gandit tu primul s-o scrii” – Pen Pusher Magazine

Ultima afirmatie este absolut geniala, iar eu, recunosc, chiar imi vine sa ma plesnesc dupa ce am citito.

Ca sa va starnesc si mai mult curiozitatea, va ofer si un scurt citat:

Am avut parte de lacrimi si respingeri, de nopti nedormite cand loveam perna si de zile de plictiseala fara astampar. Am cunoscut regrete si inutilitatea lor, indoieli si singuratatea lor egoista. Viata n-are adesea nici un sens, iar cand are un sens e fara valoare. Iar sfarsitul e atat de puternic. Moartea atat de finala. Vesnicia la fel de terifianta ca neantul.

Si totusi atata timp cat sunt rasete si prieteni cu care sa le impartasesti. Mistere noi, locuri vechi, adevaruri eterne. Cat muzica se mai aude si natura linisteste. Cat cuvintele inspira, somnul alina si oamenii incanta. Cat buzele se ating si mainile mangaie si intamplarile imping la fapte.

Cat timp visele de maine incanta la fel ca amintirile de ieri, cat orice inca inseamna totul pentru mine, pana nu voi mai avea suflare ma vei vedea iubind si traind si zambind.”

P.S.: Multumiri si plecaciuni stimabilului Ducu, care mi-a oferit aceasta posibilitate sa citesc aceasta minunatie. Respect total maestre ! :))

Posted on October 30, 2008, in All. Bookmark the permalink. 3 Comments.

  1. 😀 Cu placere stimabilule, cu placere ca ti-am oferit posibilitatea sa citesti aceasta carte “de rahat” pe care am sa o iubesc toata viata.

  2. si eu am citit cartea si cu toate ca sunt fata,mi-a placut la nebunie! plina de umor si oricum cu toate ca multi o vor privi neincrezatori ea reflecta oarecum realitatea “tinerei generatii”

  3. E absolut geniala cartea. Si mie imi venea sa-mi dau palme ca nu am scris-o prima :))

Leave a Reply

