Hai să nu mai fim români

suporteri2De fiecare dată când lumea ne-a fost mai dragă, băieţii noştri au dat cu mucii în fasole. Vezi meciurile cu Italia şi Olanda, de la europene, sau meciurile din actualele preliminarii, cu Lituania şi Franţa.

Din fericire, cred eu, a venit momentul adevărului pentru această mult discutată generaţie. Noi, ca naţie, avem o mare problemă: avem un har extraordinar de “a face din ţânţar armăsar” şi poate de aceea niciodată nu am reuşit să producem o performanţă cu adevărat mare. Ne supraestimăm şi datorită acestui lucru, aproape de fiecare dată când avem de dat un test important, plecăm cu o şansă în minus. Lucrul acesta e general valabil, dar asta e cu totul altă discuţie. Sâmbătă seara, de la opt jumate, în acelaşi timp în care milioane de pământeni vor renunţa pentru scurt timp la luxul energiei electrice de dragul Zilei Pământului, România întâlneşte Serbia.

Aşa şi?

E foarte simplu. Nu batem, ne luăm adio de la un nou Mondial de fotbal, de la o vacanţă de vară în Africa de Sud, de la superbele emoţii cauzate de prezenţa la un asemenea eveniment.

Personal am urmărit două Campionate Mondiale la care România a participat, în 94 şi în 98. Dacă în 94 eram mai mult decât junior şi nu mai reţin mare lucru, în 98 parcă, parcă începeam să înţeleg ceva. Chiar şi aşa a trecut foooarte mult timp şi, chiar dacă aş vrea, nu aş putea să spun că mi-e dor să retrăiesc acele sentimente.

Aşa că…

Dragă naţională,

Dragă Lobonţ, Contra, Tamaş, Rădoi, Raţ, Bănel, Cociş, Codrea, Max, Costea, Mutu, Marica şi care veţi îmbrăca poimâine tricoul galben,

Dragă domnule Piţurcă,

În calitate de minuscul, figurativ vorbind, suporter al naţionalei României de Fotbal, îmi permit să vă pun o întrebare:

Când naiba mai mergem şi noi la mondiale?

Erată: Dacă răspunsul nu este 2010 vă rog insistent să vă faceţi cu toţii bagajele şi să ne scutiţi.

Cu deosebită stimă,

Andi

P.S. Pentru 90 şi ceva de minute să uitaţi că sunteţi români şi să nu mai apară acel comportament tipic nouă. Împrumutaţi, măcar pe durata acestei partide, mentalitatea de luptători a vecinilor noştri de la vest.

HAI ROMÂNIA !

Andi | Sport

L.E. vezi AICI ultimul spot publicitar cu jucătorii naţionalei.

Posted on March 27, 2009, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Eu una m-am saturat sa tot vad mutrele astora pe la TV. As vrea ca presa sa ia in seama adevaratele valori ale Romaniei, in cazul de fata, numerosii campioni olimpici, de exemplu. Este inadmisibil sa auzim de acei adevarati sportivi doar cand, ATENTIE, iau medalii, multe de aur. In schimb fotbalul ce ne-a adus pana acum? Multa durere de cap, umilinta, “vedete” de doi lei, stiri ostentative etc… Cica echipa de fotbal a Romaniei… Un adevarat fiasco adus iar si iar in prim plan de presa aservita si neprofesionista de la noi. M-am saturat sa astept ca lesinatii acestia sa joace ceva. Eu imi amintesc si de CM din 1994 si nu o fac cu regret. Acum insa lucrurile stau cu totul altfel.

  2. personal,am urmarit 3,desi sunt fata,mi-e dor de echipa de la Campionatul din 90 si 94…bafta baieti…numai bine si tie 🙂

Leave a Reply

