Românii, sindicatele şi revoluţia

Mare gălăgie mare cu greva de ieri. Mii, zeci de mii sau cine ştie, milioane de suflete s-au strâns în Piaţa Victoriei să îi deranjeze vreo oră şi ceva pe guvernanţii parcă mai ocupaţi mai niciodată… cu scobitul în nas.

În fine, să se înţeleagă că sunt trup şi suflet alături de aceşti oameni şi de toţi Românii, doar ce naiba, măsurile alea stupide ne afectează pe toţi. Statutul meu social chiar nu îmi permite să mă delimitez de masă, dar totuşi îmi doresc să fac asta.

De ce? E foarte simplu: nu mi se pare normal ca ceea ce trebuia să fie o refulare a neumlţumirilor oamenilor să fie transformat într-o simplă acţiune ce trebuie bifată pe lista liderilor de sindicat. Şi să nu îmi spună cineva că ăia chiar se implică şi dau din gură pentru că simt asta. Nu, o fac pentru că aşa trebuie. Mie unul, mi se pare extrem de curios cum majoritatea foştilor lideri de sindicat sunt acum în posturi de conducere călduţe din administraţie. Revenind, oamenii sunt foarte amărâţi şi, din păcate, resemnaţi de tot frecuşul din România. Cunosc cazuri de oameni care au fost forţaţi să vină la protestul de ieri, fiind ameninţaţi că altfel îşi vor pierde banuţii ăia puţini pe care îi primesc din partea sindicatului. Corect, nu?

Partea a doua e de-a dreptul hilară şi nu mă miră absolut deloc. Presa, evident, i-a dat evenimentului o amploare, mult mai mare decât acesta a avut-o. Deschid calculatorul pe la prânz şi citesc : 30.000 de oameni în Piaţa Victoriei, 40.000 de oameni în Piaţa Victoriei, 50.000 de oameni în Piaţa Victoriei… Ce faceţi oamenilor? Măcar puneţi-vă de acord cu nişte cifre şi nu mai păcăliţi lumea. Mai departe…De curând AC DC şi-a făcut de cap în Piaţa Constituţiei parcă. S-au anunţat 60.000 de oameni la concert, n-or fi fost fix atât, dar cam pe acolo, doar s-au vândut bilete. Eu am văzut imagini de la ambele evenimente şi nu ştiu cum să vă zic dar între 30, 40, 50 de mii de oameni de la „revoluţie” şi rockeraşii de duminică seară e o diferenţă imensă. Uitaţi-vă şi voi şi spuneţi că nu am dreptate. În fine. Ce a fost ieri mi s-a părut un bluf tipic nouă. Avem gura mare, ne placem să facem caterincă, să râdem, sâ glumim, dar totuşi cine plăteşte?

foto: adevărul

Posted on May 20, 2010, in O părere and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

