Mi-e dor de-o bulgăreală

O discuţie cu doi colegi de muncă m-a pus serios pe gânduri.

“Uite mă, beculeţele astea îmi aduc aminte de <<bulgărelile>> din copilărie. Daaaa… şi de <<mozoluri>>… mai ţii minte ce tare era iarna când eram noi mici?”

Partea cu “când eram noi mici” şi cât de tare era iarna atunci e dureroasă, pe bune. Adică, e adevărat că acum iarnă în România, în adevăratul sens al cuvântului, e din când în când şi pe ici pe colo, dar eu “copilul” când vedeam trei fulgi pe geam făceam treişpe-paişpe pe lângă maică-mea să mă lase în faţa blocului. Acum ce se întâmplă? N-am făcut niciun studiu, dar mai mult ca sigur, opt din zece puşti s-ar uita în sictir la maică-sa ca răspuns la întrebarea: “Da` nu ieşi şi tu să fugi prin zăpadă”. WTF, nu e mai cool să stau pe facebook sau să chem un taxi să ma duc până la mall?!

E naşpa situaţia asta, zău.

Altă fază, un amic, cu doi copii destul de măricei îmi povestea, nu cu foarte mult timp în urmă, cât regretă că şi-a dădăcit “modern” odraslele. Drumuri dus-întors cu maşina de la şcoală, calculator/laptop de pe la cinci-şase ani, toate plăcerile la discreţie ş.a. . Nu vreau să fiu înţeles greşit, dar, zău, din nou, e nasol.

Societatea s-a schimbat, evit să spun că a evoluat, iar nevoile, fie ele şi cele ale puştanilor sunt cu totul altele. Bine, bine, dar cine mă poate contrazice că una dintre cele mai tari senzaţii era din momentul în care, intrai în casă tremurând din toate cele şi îţi scoteai zăpada din chiloţi şi te băgai repede sub plapumă?

Doamne ce dor îmi e de iernile din copilărie.

Posted on December 7, 2010, in O părere and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Da e urat ca in ziua de azi pustii nu mai stiu sa se joace prin zapada sau cu zapada. Au descoperit ei alte chestii mult mai ” smechere ” de facut in timp ce afara ninge si e frig, dar eu cred ca e diferenta mare, intre cum stiam si cum ne jucam noi cei care am crescut in orase de munte, fata de copiii din Bucuresti, sau mai stiu eu din ce alte orase mai mari cu tentatii. Noi traiam pentru acele vremuri. Pai zi tu … Unde mai auzi acum sa zica un pusti ca cel mai preferat anotimp pentru el este iarna? … La noi, imi aduc aminte, ca asa era… cam toti iubeam iarna, pentru absolut toate nebuniile care se intamplau atunci.

Leave a Reply

