Hai în România, fără frunză

Stimată doamnă Elena Udrea, ţin să vă anunţ pe această cale că împreună cu prietenul meu Rareş Dumitrescu am pus umărul la dezvoltarea turismului în România şi, mai ales, am mai mai şters câteva pete de pe imaginea ţării la conducerea căreia vă aflaţi.

Povestea e simplă. Vineri seară, aflându-ne într-un pub din zona Lipscani, am ajuns să cunoaştem trei turişti spanioli: Ivan, Asier şi Daniel. Primul, originar din Madrid (şi fan al lui Atletico 🙂 ), al doilea din Pamplona (de-al meu, cu Barcelona), iar Daniel era beat. Din vorbă în vorbă am aflat că tipii locuiesc de fapt în Irlanda şi că se află în Bucureşti deja de câteva zile. Şi totuşi, de ce România? Eu să fiu spaniol, nu cred că mi-aş fixa România ca prioritate pentru o viitoare vacanţă. I-am întrebat, iar răspunsul pur şi simplu m-a blocate. “Pentru că ne-am săturat să auzim că ţara voastră e plină de ţigani, că sunt cai pe stradă, că oamenii sunt răi…”. Nu am mai rezistat şi i-am oprit. Ivan, cel mai vesel dintre noii noştri prieteni, mi-a observat indignarea şi m-a liniştit. Cu o gestică tipic iberică şi o engleză ce mi-a amintit de Guardiola la conferinţele de presă din UCL mi-a explicat. “Am venit pentru că eram siguri că ţara voastră nu e aşa cum şi-o imaginează mulţi din Spania. Apropo, cum puteţi să trăiţi cu atâtea fete frumoase?”.

Ok, ne-am liniştit, dar tot nu mă simţeam împăcat, aşa că am luat decizia finală. Tipii m-au rugat să le recomand un club care să fie deschis până dimineaţa şi care să îi impresioneze cu adevărat. Am numărat până la trei, l-am întrebat pe Rareş dacă e de acord şi în zece minute eram în Bellagio.

Zâmbetul de pe feţele lui Ivan, Asier şi deja prea obositului Daniel au fost de nepreţuit. După ceva timp ne-am despărţit, am chemat un taxi, m-am asigurat că drumul până la Hotel nu va costa cât o cursă până la Dublin şi ne-am luat la revedere.

Chiar m-am simţit foarte bine, am simţit că i-am făcut un bine României, asta apropo de un titlu de ieri de pe Gândul.ro: “Ţiganii din Bruxelles<< Cum să facem România de râs, doar nu cerşim cu steagul pe noi>>”. Frumos, nu? Hai să-i facem campanie României, dar fără frunză…

P.S. Ivan m-a invitat în Septembrie la Madrid, cică atunci e cel mai frumos să mergi acolo.

Posted on April 26, 2011, in O părere and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Bah, ma bucur sa te revad in blogosfera 😀 Si mai ales cu un articol de genul asta 😀 Tare..

  2. Bine m-ai regasit :))

Leave a Reply

