Cum e la spital: Vizită la Floreasca

Nu ştiu câţi dintre voi aţi fost nevoiţi să vizitaţi secţia urgenţe a unui spital autohton. Pentru cei încă “virgini” m-am gândit să vă povestesc cam cum decurg lucrurile acolo. Eu am rămas pe rând dezamăgit, agitat, surprins plăcut şi liniştit. Concluziile şi le trage fiecare în dreptul lui.

Ieri, o cumplită durere de stomac mi-a mat mari dureri de cap, pantece şi toate cele încă de la prima oră. Timpul trecea, iar starea de rău era din ce în ce mai intensă. ‘Nicio problemă!’, mi-am zis. Mă duc repede până la Spitalul Floreasca şi totul ar trebui să fie în regulă. Repede am ajuns, dar greu am mai intrat pe mâna unui doctor. Aşa că… sfat! Dacă ţi-e foarte rău şi nu ai chef să te cerţi cu nu ştiu ce moşneag din cauza ordinii de intrare în cabinet, sună cu încredere la 112. Nu-ţi fie frică! În cazul în care vei apela la modalitatea asta vei avea prioritate şi poate nu va fi neapărat nevoie să te urci şi în ambulanţă.

Doi. După vreo oră şi ceva de aşteptare am dat ochii în sfârşit cu medicul de gardă. Eu am cunoscut o asistentă tinerică (nu chiar genul de asistentă pe care ai vrea să o vezi în anumite filme) şi un doctor rupt din serialele americane. Tânăr, simpatic, bine făcut şi foarte amabil.

Am plecat zâmbind şi într-o stare relativ mai bună. N-am văzut eu mare brânză din ceea ce înseamnă sistemul de urgenţă al spitalelor româneşti, dar sintagma “pe afară-i vopsit gardul şi-năuntru-i leopardul”, are în cazul de faţă influenţe pozitive. Cel puţin aşa mi s-a întâmplat mie.

Posted on June 7, 2011, in O părere and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Andi,
    Iti spun cat se poate de sincer, e mai bine acasa! Acolo ai sansa sa te intelegi cu ei. Stii prea bine ca sunt in Amsterdam si aici e de 10 ori mai rau. Am avut destule probleme de cand sunt aici. Doua exemple, acum vreo 2 luni si jumatate m-a lovit o masina in timp ce ma duceam la munca. Am ajuns intr-un final la spital unde a trebuit sa astept 4 ore ca sa-mi zica sa iau 8 paracetamol pe zi timp de 2 saptamani si dupa prima saptamana sa incerc sa merg cat mai mult. Daca dupa 2 saptamani mai resimt dureri sa ma intorc ! Si asta a fost tot, dupa ce am stat 4h cu o durere insuportabila fara ca cineva sa ma bage in seama!
    Un alt exemplu, acum 7 saptamani am avut un accident la baschet destul de urat. M-au dus la spital niste prieteni cu glezna dreapta cat capul si am stat mai mult de 2h pana ce 3 asistente si-au dat seama ca ar trebui sa-mi dea ceva pt durere. Dupa ce eu le-am zis de n ori. Erau extrem de preocupate ca le umplu podeaua de apa de la gheata care o tineam pe picior (precizez ca nu aveam gheata de la ei, ci de la un mcdonalds pt ca ei nici macar o punga cu gheata nu au avut sa-mi dea!). Cand s-au dat sa-mi dea din nou PARACETAMOL le-a luat la 3 asistente aproximativ 15 minute sa gaseasca cutia. Era bine ascunsa! AIci orice ai pati primesti paracetamol. Orice. Mi-au facut un x ray au vazut ca nu am oasele rupte m-au trimis acasa cu niste carje si sa ma intorc peste o saptamana la ortopedie, ca sa ma duc la 2 zile in belgia sa-mi zica ca am ruptura de ligamente si ca am sanse mari sa nu scap fara operatie. Deci na. Sistemul superb de sanatate olandez, unul din cele mai bune din lume cica. Aham. Sa nu ne plangem de spitalele de acasa…chiar nu :)..am fost tratat mai bine acasa la urgente de 10 ori decat aici.. 🙂
    Ti-am scris o mica poveste,na.

  2. Cred ca m-ai inteles putin gresit.. Nu eram tocmai nemultumit de cum am fost tratat. E ok, clar ca se poate mai bine, dar in principiu am fost multumit. Singura problema a fost ca in loc sa am parte de o asistenta ca atare si un doctor mai naspa (ma refer la fizic), am fost ingrijit de o domnisoara destul de aiurea, iar doctorul era rupt din revistele MH :))

Leave a Reply

