Povestea unor tocuri cu personalitate (II)

În patru labe şi cu privirea descumpănită, mă aşteptam să accepte gestul meu. În parcul din apropiere, trei ţigănuşi râdeau în hohote, dar nu atât de tare încât să acopere sunetul semniţelor pe care le spărgeau cu viteza luminii.

“Lasă-mă, te rog, să te ajut…”

Pentru câteva secunde a renunţat să mă privească, asfaltul din faţa ochilor fiind ceva mai interesant decât ceea ce îi ofeream eu.

“Scuză-mă”, am insistat.

După un moment în care a respirat adânc, în încercarea de a prinde curaj să se ridice singură, mi-a vorbit.

“Pleacă naibii de aici! Lasă-mă în pace! Din cauza ta am căzut!”

Pooooftim?! Mă abţin cu greu să nu îi râd în faţă, zâmbesc amar, dar mă fac că nu o aud.

“Hai lasă asta. Dă-mi mâna să te ajut să te ridici…”

Îşi dă părul de pe faţă cu o mişcare de divă rănită, doar că, în ciuda tuturor eforturilor ei, aura pe care încerca să o afişeze înainte de acest episod neplăcut, se spulberase. Cu un ultim gram de mândrie m-a privit din nou. Trebuia cumva să iasă învingătoare din toată harababura asta. De ce? Habar n-am.

“Tu nu auzi să mă laşi în pace? Pleacă de aici! Dacă nu erai tu nu cădeam…”

Ce mă? Sunt eu de vină că tu eşti în stare să rămâi în picioare în timp ce faci pe doamna?

Am băgat mâna salvatoare în buzunar, i-am zâmbit din nou, i-am privit pe ţigănuşii din apropiere şi am lăsat-o întinsă la sol.

“Te pup!”, i-am zis înainte să mă îndepărtez. A mai stat acolo încă aproape un minut, aşteptând probabil să se teleporteze.

Da, e clar. Mersul pe tocuri chiar e o artă!

Sfârşit

Prima parte

Posted on April 1, 2012, in Stories and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

Leave a Reply

